Post Teknisk Fællesklub
Faglig fællesklub for ansatte mekanikere, montører, kontorbetjente, postarbejdere samt ansatte på særlige vilkår


København den 18. marts 2018

ORDINÆRE GENERALFORSAMLING

LØRDAG DEN 7. marts 2020 KL. 12.00


Afholdt hos AAB, Afdeling16

Bavnevangen 45, 2700 Brønshøj

Referat:

Brønshøj 08/3 2020

 

 

ORDINÆRE GENERALFORSAMLING  

LØRDAG DEN 07. marts 2020 KL. 12.00  

Selskabslokalet AAB 

Bavnevangen 45 2700 Brønshøj  

 

Referat: Preben Rasmussen

 

Ad.1 Generalforsamlingens åbning Preben bød velkommen til de fremmødte.

 

Ad.2 Valg af dirigent

Preben foreslog Steen Lindhart - Steen blev valgt med akklamation.

 

Ad.3 Valg af referent

Preben blev valgt uden modkandidat.

 

Ad.4 Godkendelse af forretningsorden Forretningsordnen blev enstemmigt vedtaget.

 

Ad.5 Valg af stemmetællere

Punktet vil blive taget op, hvis det bliver aktuelt.

 

Ad.6 Fællesklubbens beretning

Preben åbnede beretningen med at sige... han var glad for alle de fremmødte, og håbede på at vi fik et godt møde.

Preben orienterede om, at Michael Jack Truesen ville ankomme kl. 13:30

Erik Tersing og Clavs Dehli var i lighed med sidste år, inviteret men kunne desværre ikke deltage… jeg skal i denne forbindelse hilse mange gange fra Erik og Clavs.

Herefter orienterede Lisbeth Møller omkring Rørvig forliget der NU er forlænget på ubestemt tid… Rørvig forliget sikre nogle rettigheder bl.a. hvis ens arbejdsplads bliver outsourcet ol. 

 

Samtidig meddelte Lisbeth, at PostNord tilsyneladende har et kæmpe problem med afvikling af medarbejdernes fritvalgs konto, det har vist sig at der er akkumuleret ca. 64 mill. Kr. som PostNords medarbejdere har til gode…

 

Ad.7 Orientering fra klubberne.

Finn Sørensen orienterede om forholdene ude i Taastrup og meddelte at der nu var 3 tidligere tjenestemænd tilbage.

 

Ny struktur i koncernen og PostNord Danmark 

Efter koncernchefens afgang bliver virksomhedens struktur ændret radikalt pr. 1. juni 2019. En lang række funktioner bliver flyttet fra koncern-niveau til landene. For PostNord Danmark betyder det en langt højere grad af egen styring og kontrol af og ansvar for fx etablering af ny lokaliteter eller produkter, der alligevel ikke er ens i landene. 

 

Pakke- og brevoperation i PostNord Danmark adskilles pr. 1. februar 2020

De to forretningsområder Pakker og Breve frigøres fra gensidige bindinger og begrænsninger. 

 

Det sker ved en fuldstændig adskillelse af de to enheder. Årsagen til den fuldstændige opsplitning er ønsket om eget resultatansvar i Pakke -og brevrøret og en langt mere transparent og operationel økonomi. Splittet medvirker derudover til en væsentlig forenkling af pakkeprocessen, hvilket er nødvendigt i den videre optimering af pakkeforretningen.

 

•ENGINEERING deles op, således at teknikerne fordeles efter arbejdsområde (Pakker hhv. breve).

ENG, Breve (INC, TFA, TTA) flytter pr. 1. februar 2020 over i CS Operation og bliver derved ikke længere en del af ENGINEERING. Disse enheder vil pr. 1. februar 2020 referer til en af Terminalchefen udpeget leder. På TTA er det Claus Helgesen der er team manager 

 

•Kim Pedersen og Jakob Hvidberg vil i en periode på 3-6 måneder være ”Konsulenter”, i det gamle ENG, Breve. Her skal vi være med til at sikre at adskillelsen sker så professionelt og gnidningsfrit som muligt.  Den formelle organisationsændring sker pr. 1. februar 2020, mens den praktiske adskillelse således vil ske over en lidt længere periode. 

 

•Målet er en fuldstændig adskillelse af de to forretningsområder i ENGINEERING (Pakker hhv. breve). Der er imidlertid specialistfunktioner, hvor opgaver og ressourcer deles mellem Parcel Operation og CS Operation. Eksempler på dette er f.eks. SAP-administrator, lagerfunktion, rapportfunktion, BRC dækker vagten aften/nat i INC osv. osv. Disse udfordringer vil der blive kigget ind i, i den kommende periode.

 

Lars Ulrich Flyger fra Klub Field Service Materiel orienterede om at han var blevet afskediget. 

 

Ad.8 Regnskab og budget.

Preben gennemgik regnskab og der var ingen bemærkninger.

Regnskabet 2019 blev enstemmigt vedtaget

 

Budget 2020 - blev fremlagt.

 

Budget 2020 taget til efterretning.

 

Ad.9 Indkomne forslag

Der var intet til dette punkt, men en række tilkendegivelse om vedtægtsændringer i 2020 der fremover vil sikre, at bestyrelsen fremover hvis det er muligt, består af personer der er i arbejde. 

 

Ad.10 Valg.

Finn K. Sørensen blev enstemmigt valgt 

Henrik Peters blev enstemmigt valgt

Steen Lindhart blev enstemmigt valgt

Lars Ulrich Flyger blev enstemmigt valgt

 

Ad.12 Valg af revisor

Kaj Finn Pedersen (Benjamin) blev valgt med akklamation

 

Ad.13 Eventuelt

Leif Nielsen forespurgte om ikke den ”nye” bestyrelse ville forsøge at lave et arrangement ned til den nye sorteringscentral i Køge.

Det tilkendegav bestyrelsen at de ville arbejde imod. 

 

Ad.14 Generalforsamlingens afslutning Preben takkede for god ro og orden.

Herefter blev der serveret en let arbejdsfrokost til de fremmødte.  

 

____________________________                                          ________________________

Dirigent                                                                              Referent

Steen Lindhart                                                                    Preben Rasmussen (Kasserer)